Звіт завідувача ДНЗ

           ЗВІТ                                      
завідувача Уманського дошкільного навчального закладу 
(ясел-садка) №14 "Ромашка" 
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2020-2021 н.р.

 Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Завдання звітування:
1.Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.
2.Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Уманський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ромашка» знаходиться за адресою: 20300 Черкаська область, місто Умань, вулиця Лисенка,27
Телефон 0474449882
E-mail: dnz14uman@ukr.net
Сайт: https://umanskij-doshkilnij-navchalnij-zaklad-140.webnode.com.ua/
Мова навчання та виховання: українська
Заклад має власну ділянку площею 0,5 га. рік

Функціонує у приміщенні, побудованому у 1957 році. Проектна потужність - 14 місць. У дошкільному закладі функціонує 2 різновікові групи, які працюють за природничо-народознавчим напрямком. Згідно із запитами батьків за 10,5- годинним режимом працювали 2 груп, за 12-годинним - 1 чергова група.                                                 Загальна кількість вихованців у 2019 / 2020 навчальному році становила 35 дітей, з них - 18 дітей п'ятирічного і шестирічного віку.       Я, як завідувач, забезпечую:

  • реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;
  • дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах та інших органах, установах і організаціях, укладаю угоди з юридичними та фізичними особами;
  • у межах своєї компетенції видаю накази, обов'язкові для виконання працівниками закладу;
  • приймаю на роботу та звільняю з посади працівників закладу при потребі;
  • контролюю організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • забезпечую дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників, збереження майна закладу;
  • відповідаю за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • контролюю відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
  • підтримую ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовую різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.


1. Організація освітнього процесу

Дошкільний навчальний заклад №14 «Ромашка» здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, , Базового компонента дошкільної освіти в Україні та Коментаря до нього, Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2015 № 641, Національної доктрини розвитку освіти, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 № 234, Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 № 446, Статуту закладу, за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років " Дитина ". Варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти реалізується через роботу гуртка з патріотичного виховання «Україна - моя Батьківщина» для дітей старшого дошкільного віку за парціальною програмою національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна - моя Батьківщина», лист Міністерства освіти і науки України «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2018/2019 навчальному році», лист Міністерства освіти і науки України від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», лист МОН України від 02.07.2019 №1/9-419 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році». Вони визначають основні тенденції розвитку дошкільної освіти, розкривають організаційно-змістові характеристики оновлення дошкільної освіти на сучасному етапі, об'єктивують існуючі проблеми та шляхи їх розв'язання.

Формування дитячого контингенту. 

Комплектування груп дошкільного закладу дітьми здійснюється відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 та власного Статуту (на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад, довідки сімейного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини). Відрахування дітей з ДНЗ, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснюється відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад.                                                                                                                                             З 1 вересня 2020 року в ДНЗ№14 функціонує 2 групи, виховується 35 вихованців:                             І різновікова група (від 2 до 4-х років) - 17вихованців;                                                                             ІІ різновікова група (від 4 до 6-ти років) - 18 вихованців;

Дошкільний навчальний заклад №14 охоплює найбільший мікрорайон у місті, до нашого мікрорайону входять райони : Лиса гора, Даманський та БабКП . Працівниками закладу проводився облік дітей від народження до 6 років, які мешкають на території мікрорайону, що дає можливість прогнозувати планову мережу. Соціальний педагог ДНЗ щороку проводить облік дітей, що не відвідують дошкільний заклад та складає списки цих дітей. Відвідавши їх родини, з'ясувує причини, з яких дитина перебуває вдома. Для здобуття дошкільної освіти здійснює соціально-педагогічний супровід цих дітей.

Кадрове забезпечення                                                                                                           Укомплектованість педагогічними кадрами (відповідно до штатного розпису).

Відповідно до штатного розпису заклад укомплектований педагогічними кадрами. Очолює Уманський дошкільний заклад №14 Нагайчук Н.І.,яка у 2000 році закінчила Уманський державний педагогічний університет ім. П.Тичини і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти». В 2017р. отримала спеціалізацію дошкільної освіти. На посаді завідувача дошкільного навчального закладу №14 працює з 20.10.2016р., має 15 років педагогічного стажу, атестацію пройшла у 2018 році.              Освітньо-виховний процес у дошкільному закладі забезпечу­ють 4 вихователя, 1 музичний керівник та 1 фізінструктор. забезпечення

Укомплектованість ДНЗ обслуговуючим персоналом

Відповідно до штатного розпису заклад укомплектований обслуговуючим персоналом. У 2019/2020 навчальному році у ДНЗ працюють: старша медична сестра - 1, завгосп - 1, помічник вихователя - 2, кухар -2, машиніст з прання та ремонту спецодягу - 1, прибиральник службових приміщень - 1, двірник - 1 та оператор газової котельні-1.

Атестація педагогічних працівників

Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 із змінами та доповненнями, затвердженими МОН України від 08.08.2013 № 1135. У закладі є наступні документи щодо організації та проведення атестації:

- Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Типове положення про атестацію педагогічних працівників України, затверджене наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 із змінами та доповненнями, затвердженими МОН України від 08.08.2013 № 1135;

- Особові справи педагогічних працівників, у яких зберігається 1 екземпляр атестаційного листа, характеристика на працівника, який атестується, копії свідоцтв про курсове підвищення кваліфікації;

- Книга наказів, у якій видаються накази «Про атестацію педагогічних працівників», «Про підсумки атестації педагогічних працівників»;

- Перспективні плани курсового підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників.

Атестація здійснюється комісією відділу освіти Уманської міської ради. Питання атестації розглядаються на зборах трудового колективу. Завідувач ДНЗ №14 «Ромашка» Нагайчук Н.І. вивчає різні види роботи педагогів ДНЗ, які атестуються шляхом організації перегляду відкритих форм роботи (заняття, прогулянки, розваги, святкові ранки, ранкова гімнастика, інші форми роботи з дітьми), вивчення документації, оснащення робочого місця атестованого працівника. До складання характеристики, вивчення досвіду роботи педагогів, які атестуються, залучається голова профспілкового комітету ДНЗ

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

За 2019-2020н.р. навчальний рік відповідно перспективного плану педагогічні працівники фахову майстерність не підвищували та атестації не підлягали.

Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньо-виховної роботи з дітьми дошкільного віку сприяла активна участь педагогів дошкільного закладу в методичній роботі міста. Вихователі всіх груп систематично відвідували методичні об'єднання, що відбувалися в закладах дошкільної освіти міста . Запозиченим досвідом ділилися з колегами під час творчих звітів на педагогічних годинах. Це сприяло впровадженню в практику роботи закладу інтегрованої медіаосвіти, спрямованої на збалансований та інтелектуальний розвиток особистості дитини; забезпеченню освітнього процесу на принципах наступності ЗДО- початкової школи в умовах реформування освіти. 

Ефективність використання педпрацівниками технічних засобів навчання в освітньому процесі.                                                                                                                                            Робоче місце завідувача, медичної сестри комп'ютеризовано. Комп'ютер підключений до мережі інтернет, заклад має E-mail, сайт. Усі ці засоби сприяють підвищенню ефективності проведення освітньої роботи з дітьми, а також обміну педагогами досвідом з колегами шляхом використання Інтернет-ресурсів.                                                                                     Організація методичної роботи.                                                                                                              У закладі дошкільної освіти у кабінеті завідувача облаштовано методичний куточок, який оснащений комп᾽ютером та принтером (лазерним чорно - білим), методичною літературою, навчальними посібниками та наочним матеріалом. Педагоги закладу мають вільний доступ для користування методичними матеріалами та можливість задовольняти свої потреби у професійному самовираженні й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленні. У закладі організовано підписку фахових видань на суму 2240 грн., педагоги забезпечені необхідною методичною літературою, художньою літературою. Методична робота здійснюється відповідно до розділів річного плану «Робота методичного кабінету» та «Методична робота з кадрами». З метою підвищення педагогічної компетентності та майстерності педагогів проводяться консультації, семінари-практикуми, на яких розглядаються питання організації та проведення різних форм освітньої роботи з дітьми, впровадження новинок програмового та методичного забезпечення освітнього процесу. У закладі організоване поглиблення теоретичних знань педагогів шляхом ознайомлення їх з новинками педагогічної, психологічної літератури, досвідом колег. У своїй діяльності педагоги використовують науково-методичну, педагогічну літературу, рекомендовану МОН України, а також періодичні видання.                                              Організація інноваційної діяльності ДНЗ здійснюється відповідно до вимог Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності, затвердженого наказом МОН України від 07.11.2000 р. № 522, Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 № 1.4/18-3082 Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі»                                                                           а саме на рівні закладу:                                                                                                                       вихователь Вівчарук Г.М. - «Формування основ патріотичного виховання дітей дошкільного віку засобами народознавства»;                                                                             вихователь Вознюк О.І.- «Інноваційні підходи до розвитку зв'язаного мовлення в процесі театралізованої гри»                                                                                                                           вихователь Сажієнко працює над реалізацією методичної теми «Формування екологічної компетентності у дітей дошкільного віку»;                                                                                     музичний керівник Тихонюк О.М. - «Театралізована діяльність,як засіб впливу на розвиток творчої особистості дитини».                                                                                                              Проходження медичного огляду працівниками здійснюється відповідно до чинного законодавства. Старша медична сестра Ткачук Т.В. слідкує за дотриманням працівниками закладу графіка проходження медичних оглядів.

Матеріально-технічна та навчально-методична база                                                                   Загальний стан території, приміщень їх відповідність санітарно-гігієнічним нормам. Заклад має власну територію площею 0,5 га. На території закладу функціонує два ігрових майданчика з тіньовими навісами, ізольовані один від одного, а також один спортивний майданчик. Їх оснащення відповідає санітарно-гігієнічним, педагогічним та естетичним нормам, травмобезпечне для дітей. На ігрових майданчиках є пісочниці з кришками, гойдалки, столи, лави, драбини для лазіння, ігрові комплекси. Обладнання та оформлення спортивного майданчика забезпечують умови для проведення з дітьми ранкової гімнастики, фізкультурних занять, організації рухливих ігор, спортивних свят. На майданчику встановлено конструкції для лазіння, вкопані дуги, колода для ходьби. Територія закладу добре озеленена. На території закладу є власний сад, де ростуть фрутові дерева, де вихователі організовують спостереження за ними. По периметру закладу висаджені декоративні дерева, розбито квітники. Квіти підбираються з урахуванням їх безперервного цвітіння у весняно-осінній періоди. Також на території закладу виділено місце для висадки і догляду за городніми культурами. Господарська зона знаходиться окремо від ігрових майданчиків, до неї облаштовано окремий в'їзд. Майданчик для сміттєзбірника забетоновано. Сміття вивозиться регулярно.                                        Забезпечення музично - спортивної зали, групових приміщень обладнанням відповідно до Типового переліку.                                                                                                                                      Заклад функціонує у пристосованому приміщенні, у ньому є музично - спортивна зала. У сприятливі погодні умови фізкультурні заняття проводяться на спортивному майданчику, у осінньо-зимовий період - у музично - спортивній залі, де також проводяться музичні заняття. Приміщення групових, спальних, підтримується у належному санітарно-гігієнічному стані, обладнано відповідними меблями, технічними засобами навчання, роздатковим, дидактичним матеріалом. У всіх 2-х групах створені відповідні умови для проведення усіх режимних моментів. Складено розклад занять та режим дня відповідно до вимог Базового компонента, програми «Дитина». Ігрові зони в усіх вікових групах обладнані в достатній кількості навчальним та ігровим матеріалом.                             Естетичне оформлення приміщень та упорядкованість надвірних споруд, території.  Будівля закладу обладнана централізованою системою водопостачання, в робочому стані локальна каналізація, яка викачується по мірі наповнення; має власну котельню на газовому паливі. Приміщення закладу, харчоблок, овочесховище, відповідають санітарним нормам. Щороку проводиться косметичний ремонт приміщень та надвірних споруд. Засновник забезпечує заклад необхідним обладнанням та інвентарем. Приміщення групових кімнат мають належний естетичний вигляд. Облік майна ведеться систематично, списання проводиться відповідно до чинного законодавства. Матеріально-технічне забезпечення закладу на достатньому рівні.                                                                              Створення умов для корекції та лікувально-відновлювальної роботи для дітей.          Усі працівники закладу створюють достатні умови для організації життєдіяльності дітей молодшого та старшого дошкільного віку. Для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей педагоги проводять фізкультурно-оздоровчу роботу, забезпечують достатню рухову активність дітей у повсякденному житті та під час занять з фізичного розвитку. Організовуючи фізкультурно-оздоровчу роботу, педагоги враховують стан здоров'я кожного вихованця, забезпечуючи диференційований та індивідуальний підхід. Після перенесених хвороб педагоги знижують дітям фізичні навантаження. Фікультурно-оздоровча робота спрямована на використання вихователями таких форм, як ранкова гімнастика та гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартувальні процедури. Ранкова гімнастика проводиться щоденно відповідно до режиму дня (при сприятливих погодних умовах - на вулиці, у холодну пору - у групових приміщеннях). Після денного сну проводиться гімнастика пробудження, вправи для профілактики плоскостопості. Однак потребує покращення робота по загартуванню дітей, оскільки педагоги недостатньо використовують обливання рук, топтання по килимку, змоченому в солоному розчині, полоскання горла соляним розчином. В оздоровчий період проводиться загартування водою, повітрям, сонцем; педагоги застосовують ходіння дітьми босоніж по траві, вологому піску. У 2019/2020 навчальному році активізовано та урізноманітнено форми взаємодії педагогів та батьків вихованців.                                                                                                              Велику увагу протягом навчального року колектив закладу дошкільної освіти приділив формуванню здоров'язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров'я вихованців закладу, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров'я. У кожній віковій групі за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричних вимірювань ведеться листок здоров'я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.                                       Організація харчування дітей                                                                                                 Відповідність стану харчоблоку та допоміжних приміщень санітарно-гігієнічним нормам.                                                                                                                                                       Система водопостачання на харчоблоці в робочому стані. Проточною гарячою та холодною водою харчоблок забезпечений. Технологічне обладнання (електроплити, електрожарова шафа із терморегулятором) в робочому стані. На харчоблоці створені умови для дотримання технології приготування страв. Холодильне обладнання: 3 холодильники, 2 морозильні камери, обладнані термометрами, в робочому стані. На харчоблоці створені умови для забезпечення належного зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини згідно з умовами виробника і дотримання товарного сусідства при зберіганні швидкопсувних харчових продуктів. Розроблюючим інвентарем (дошки, ножі) харчоблок забезпечений в достатній кількості, все промарковане. Для сирих та варених продуктів є дві промарковані м'ясорубки. Столовим та кухонним посудом харчоблок забезпечений в достатній кількості. На харчоблоці створені умови для дотримання правил миття посуду, інвентарю, обладнання, вивішена інструкція щодо правил миття. Миючими та дезінфікуючими засобами харчоблок забезпечений в достатній кількості. Є бачок з кришкою для зберігання харчових відходів. Комора для сипучих продуктів обладнана стелажами, санітарний стан задовільний. Усі продукти харчування та продовольча сировина отримується при наявності документів, що підтверджують їх безпечність та якість. У задовільному стані овочесховище. Спецодягом персонал забезпечений в достатній кількості.                                                                                                                                                   Дотримання норм харчування в ДНЗ                                                                                                               Харчування дітей здійснюється відповідно до вимог Інструкції по організації харчування дітей в ДНЗ, затвердженої спільними наказами МОЗ і МОН України №298/227 від 17.04.2006р., та заре6єстрованої в Мінюсті 05.05.06 р., 3523 (12397). Схеми постачання, маршрути та графіки постачання харчових продуктів та сировини розробляються та узгоджуються з відділом освіти, Держпродспоживслужбою м. Умані. Безапеляційно виконується розпорядження «Про регіональну програму поліпшення забезпечення дітей повноцінним харчуванням, підтримки вітчизняних виробників». Забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних вимог згідно ст..17 Закону України «Про забезпечення санепідемблагополуччя». Неухильно виконується робота по запобіганню спалахів інфекційних захворювань та харчових отруєнь. Регулярно проводиться профілактика йодної недостатності серед дітей шляхом вживання в їжу йодованої солі. Як і всі інші питанні, так під постійним контролем знаходиться вітамінізація харчування дітей. В групах на підвіконні вирощується цибуля, яка теж іде до столу. Щоденно діти вживають в їжу цибулю і часник, які приносять батьки. Проводиться штучна вітамінізація взимку. Раз у квартал проводиться контроль за виконання натуральних норм і про це інформується відділ освіти Уманської міської ради. Стовідсотково виконуються норми по хлібу,молоці, сметані, сиру твердому та кисломолочному, олії, цукру, борошну, картоплі, овочах, 80% масло. Всі інші продукти виконуються на 90%. Процес харчування дітей прозорий. Батьки можуть провірити якість блюд та порівняти їх об'єм та вагу за зразками, виставленими в холодильнику харчоблоку. Регулярно якість та калорійність харчування контролюється міською Держпродспоживслужбою. Беруться також проби води та змиви на наявність шкідливих бактерій як у харчоблоці так і в групах. Суттєвих зауважень зі сторони Держпродспоживслужби м. Умані не було.                                                                                     Постійно ведеться просвітницька робота серед батьків з питань харчування, профілактики захворювань, пов'язаних з якістю харчування. У започаткований блок матеріалів «Хочете мати здорову дитину? Ми вам допоможемо», де і надалі розміщуються наукові статті по темах: «Кавуни - еліксир міцного здоров'я та творчого довголіття», «Вітаміни в житті дитини», «Догляд за молодими зубами», «Ацетонемічний синдром у дітей, як його уникнути?», «Харчування дітей вдома після перебування їх в ДНЗ», «Натуральний набір продуктів харчування дітей в ДНЗ».

Щоденне меню вивішується медичною сестрою біля дверей харчоблоку та в роздягальні дитячого корпусу для ознайомлення батьків. Питання харчування дітей, всі його аспекти тримаються під контролем завідуючої, медсестри, завгоспа. Періодична збалансованість, вміст білків, жирів та вуглеводів контролюється Держпродспоживслужбою м. Умані, суттєвих зауважень не було. Перспективне меню на два тижні розроблено з урахуванням денної норми калорій, які діти дошкільного віку повинні отримувати в день, яке затверджено начальником відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління Держпродспоживслужби в м. Умані.                                  Контролюється також поточність виробничого процесу приготування їжі. Додаток до пункту 4.26 Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ вивчена кухарями і знаходиться на харчоблоці, тому тривалість термічної обробки продуктів відповідає вимогам, а значить поживні цінності та смакові якості продуктів зберігаються максимально. Велика увага приділяється умовам зберігання продуктів та сировини. Порушення майже не виявляються, а при виявленні відразу ліквідовуються. Ведеться журнали бракеражу сирої та готової продукції, тому дотримується термін реалізації сировини. Ведеться контроль за технологією приготування страв, про що робляться відповідні записи. Під постійним контролем видача їжі з кухні та отримання її помічниками вихователів. Графік видачі їжі розміщено поруч з харчоблоком. Завідувач ДНЗ постійно тримає на контролі неухильне його виконання. Під постійним контролем є наявність сертифікатів на продукти, які завозяться. При відсутності сертифікату - продукти харчування не приймаються та повертаються постачальнику.                                                      Можна зробити висновок, що по питанню харчування проводиться клопітка, ретельна, щодення безкомпромісна робота. Результат - задоволені діти, вдячні батьки, є факти, що мами запитують у садових кухарів рецепти приготування тих чи інших блюд, щоб приготувати вдома. Особливо дітям подобаються ліниві голубці , сирні запіканки, вареники, борщ та багато іншого. Асортимент блюд - різноманітний.                                             Сформованість культурно-гігієнічних навичок дітей під час організації харчування. З дітьми І та ІІ різновікових груп педагоги використовують ігрові прийоми, сюрпризні моменти, власний приклад, художнє слово. Діти знають основні вимоги до режиму та гігієни харчування, виконують правила культурної поведінки за столом, використовують доцільні способи споживання різних продуктів харчування. Старші дошкільнята самостійно накривають на стіл, прибирають посуд після їжі. У дошкільних групах є куточки чергових. Всі групи забезпечені необхідним посудом, який має належний естетичний вигляд.

Ведення документації з питань організації харчування дітей організовує сестра медична Ткачук Т.В. відповідно до чинних вимог.

 Контроль за організацією харчування здійснює завідувач ,старша сестра медична та завгосп, які ведуть постійний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотримання термінів реалізації, виконання норм харчування. За результатами контролю видаються відповідні накази. Питання організації харчування обговорюються на виробничих нарадах, батьківських зборах при звітуванні завідувача.

Медичне обслуговування дітей

1) Наявність медичного кабінету, ізолятору. Медичний кабінет укомплектований всім необхідним для роботи.. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги.

2) Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомоги відбувається відповідно до нормативно-правових документів.

3) Санітарно-просвітницька робота з дітьми, батьками вихованців та персоналом здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу. Антропометричні вимірювання проводяться 1 раз на квартал, результати заносяться у журнал антропометрії. Раз на рік проводиться поглиблений огляд дітей із залученням фахівців Куп᾽янської міської лікарні. З 13 березня 2020 року, з метою недопущення захворювання дітей на корона вірус, заклад дошкільної освіти знаходився на карантині. Огляд вихованців спеціалістами перенесено на пізніший термін.                                                     На виробничих нарадах з персоналом обговорюються питання санітарно-просвітницької роботи. Вихователі у батьківських куточках та на сайті розміщують інформацію для батьків.                                                                                                                                                                        4) Спільна робота медичного персоналу та педагогів щодо фізичного розвитку дітей. Медична сестра та завідувачДНЗ систематично контролюють проведення фізкультурно-оздоровчої роботи (ранкова гімнастика, загартувальні процедури, гімнастика після денного сну). Ведеться медико-педагогічний контроль фізкультурних занять, однак ця робота потребує системності.  

  Результативність освітньо-виховного процесу.

1. Інваріантна та варіативна складові змісту дошкільної освіти

1) Освітня лінія «Особистість дитини». Колектив створює умови для всебічного особистісно-орієнтованого розвитку дітей дошкільного віку, реалізації його творчого та природного потенціалу, зорієнтований на виховання у дітей загальнолюдських і національних цінностей. Працівники закладу керуються у своїй роботі Конституцією України, Законом України «Про дошкільну освіту», Статутом закладу, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу дошкільної ланки. Колектив працює над створенням бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; вихованням у дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формуванням основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних навичок та навичок безпечної поведінки.

2) Освітня лінія «Дитина в соціумі». У процесі організації життєдіяльності (заняття, бесіди, проблемні ситуації, ігрова, трудова діяльність) педагоги формують у дітей навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовність співпереживати та співчувати іншим. Вихователі, як носії суспільно-історичного досвіду, надають дітям можливість вміти розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об'єднувати свої зусилля заради досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Організовуючи взаємодію з іншими людьми, вихователі вчать дітей вміти узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

3) Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі». Реалізація змісту освіти цієї лінії відбувається під час занять, цільових екскурсій у природу, прогулянок. Для формування уявлень про навколишній світ педагоги використовують спостереження, розгляд картин, ігрову та трудову діяльність, дослідно-експериментальну діяльність, розповіді, читання художньої літератури. Велику увагу педагоги приділяють вихованню екологічної культури дошкільнят. Діти знайомляться з багатством рослинного світу свого регіону на території закладу, де висаджено багато квітів, дерев, кущів, створено куточок лугу, лісу. Зміст освітньої роботи містить доступні дітям уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Вихователі дають дітям знання про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв'язки у природному довкіллі та взаємозв'язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Особливу увагу педагоги приділяють вмінню дітей включатися у практичну діяльність, що пов'язана з природою, дотримання дітьми правил природокористування.

4) Освітня лінія «Дитина у світі культури» передбачає формування у дітей почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Педагоги вчать дітей оволодівати різними видами предметної та художньої діяльності, у результаті чого у дітей формується емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності. Художньо-естетичний розвиток дітей здійснюється на заняттях з образотворчої діяльності та у результаті організації самостійної художньої діяльності дітей. На заняттях з образотворчої діяльності вихователі знайомлять дітей з різними жанрами та видами образотворчого мистецтва: живописом, графікою, скульптурою, декоративно-ужитковим мистецтвом. У процесі образотворчості діти застосовують нетрадиційні техніки малювання; дітей знайомлять з різними художніми матеріалами, вони мають змогу обирати кольори, експериментувати. На заняттях та у процесі самостійної художньої діяльності діти використовують різноманітний матеріал (папір, тканини, нитки, солоне тісто, природній матеріал, вата, ґудзики, олівцева стружка, макаронні вироби, крупа). Під час образотворчої діяльності дітей привчають працювати охайно, творчо. Велику увагу вихователі приділяють створенню колективних робіт. Старші дошкільнята на заняттях з художньої праці працюють з природним, покидьковим матеріалом.

У процесі музичної діяльності дітей вчать виразно співати дитячі пісні, володінню елементарною технікою виконання хороводів, танців, музичних ігор, рухів. Вихованці творчо співпрацюють з однолітками і дорослими заради спільного успіху в музично-театралізованих розвагах і святах. Під час театралізованої діяльності дітей вчать створювати сценічний образ за допомогою експресивних засобів (мовлення, міміки, жестів, рухів, музики, танців, співу).

5) Освітня лінія «Гра дитини». Ігрова діяльність, як провідний вид, широко використовується під час організації життєдіяльності дітей протягом дня. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольовим, будівельно-конструкторським, іграм-драматизаціям) та іграм з правилами (дидактичні, рухливі, хороводні). Різні види ігор використовуються з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, сезонних умов. Організовуючи різні види ігор, вихователі розвивають у дітей творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість та формують стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. У кожній віковій групі створені ігрові зони відповідно до віку дітей. Це - набори ігрових меблів, атрибути до сюжетно-рольових, настільно-друкованих ігор, до яких діти мають вільний доступ.

6) Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». У ЗДО створені умови для розвитку логіко-математичних та сенсорних здібностей дошкільнят, який відбувається під час проведення дидактичних ігор та вправ, індивідуальних та групових занять, прогулянок, спостережень, бесід. Вихователі формують доступні для дітей дошкільного віку уявлення, еталони (колір, форма, величина), що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів навколишнього світу. У результаті роботи діти виявляють інтерес до математичних понять, усвідомлюють і запам'ятовують їх, розуміють відношення між числами і цифрами, обізнані із структурою математичної задачі, вміють розв'язувати задачі та приклади на додавання і віднімання в межах 10.

7) Освітня лінія «Мовлення дитини». Дітей вчать, що в Україні українська мова є державною і вчать спілкуватися української мовою. Зміст освіти за цією лінією складається із роботи над звуковою культурою мовлення, словникової роботи, граматичної правильності мови, зв'язного мовлення, діалогічного та монологічного мовлення. Мовленнєву діяльність дітей розвивають у процесі розмови та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Велику увагу вихователі приділяють формуванню комунікативної компетенції дітей: комплексному застосуванню мовних і немовних засобів, умінню орієнтуватися в ситуації спілкування, ініціативності спілкування, стриманості у спілкуванні, культурі мовленнєвої комунікації.

2. Організація свят, виховних та спортивно-масових заходів.

Свята, спортивно-масові заходи організовуються відповідно до річного плану роботи закладу. Сценарії цих заходів зберігаються у методичному кабінеті. До проведення цих заходів вихователі залучають батьків вихованців (виготовлення костюмів, атрибутів, декорацій, виконання окремих ролей).

Підсумки адміністративно - господарської роботи

З метою зміцнення матеріально - технічної бази дошкільного навчального закладу в 2019 / 2020 навчальному році:

  • оновлено та осучаснено методичний інструментарій для проведення освітньої роботи з дошкільниками;
  • проведено косметичний ремонт у всіх приміщеннях закладу;
  • проведена підготовча робота до опалювального сезону 2020 / 2021 року.
  • проведено косметичний ремонт фасадів 2-х корпусів
  • пофарбовано паркан закладу
  • ремонт кабінету медсестри, ізолятора

Всі матеріали поставлено на облік. 

Аналіз роботи дошкільного навчального закладу дозволяє констатувати, що проблеми ще є, в 2020 / 2021 навчальному році необхідно:

  • продовжувати впроваджувати в освітній процес завдання Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина» (2016);
  • продовжувати використовувати ІКТ під час проведення освітнього процесу (навчальні програми, дидактичні та методичні матеріали);
  • продовжувати педагогам всіх вікових груп оптимізовувати свою діяльність, спрямовувати її на реалізацію особистісно орієнтованого підходу, впроваджуючи ефективно інноваційні технології;
  • продовжувати систематично проводити оздоровчу роботу з дошкільниками незалежно від пори року, продовжувати зміцнювати здоров'я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров'язберігаючих технологій;
  • продовжувати навчати педагогів давати оцінку педагогічному процесу та методичним проектам, коригувати їх, моделювати відрізки освітнього процесу, презентувати свою роботу;
  • продовжувати залучати педагогів до участі в онлайн - конкурсах, інноваційних проектах;
  • продовжити оновлення методичного інструментарію для проведення освітньої роботи;
  • актуалізувати увагу батьків до проблем виховання дошкільників шляхом проведення різних нестандартних форм роботи, оформити сторінку батьківського куточку про досягнення, уподобання дітей груп

 



Де нас знайти

вул. Лисенка, 27 , м. Умань, Черкаська обл. , 20300

Зателефонуйте нам

(047) 44-4-98-82

Напишіть нам 

dnz14uman@ukr.net

Години роботи

Понеділок - п'яниця

Вихідні: субота, неділя, святкові та неробочі дні згідно з чинним законодавством України

Режим роботи

7.30 -18.30

Чергова група

7.00-7.30

18.30-19.00

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати